استفاده از جاوا اسکريپت براي انتشار محتوا
نوشته شده توسط : گرگ سفید

آزمايش صفحات وبسايت

بهتر است همواره از ابزارهاي اختصاصي گوگل و منابع شخص ثالث براي آزمايش صفحه وب سايت خود استفاده کنيد تا بتوانيد html ارائه شده را مشاهده کنيد و از اين طريق بتوانيد مطمئن شويد تمامي محتواي مورد نظرتان در صفحه وب سايت منتشر شده است و از سئو ي مناسب برخوردار است .

گوگل

گوگل، راهي بسيار طولاني براي ارائه جاوا اسکريپت پيموده است و به دليل چارچوب هاي متنوع جاوا اسکريپت که هرروزه بيشتر و بيشتر براي انتشار محتوا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بسيار مهم است تا اطمينان حاصل کنيد که گوگل مي‌تواند تمامي محتواي مورد نظر سئو را به دقت بر روي صفحه وب سايت منتشر کند. اگر به دلايلي گوگل نتواند با دقت تمام صفحات شما را ارائه دهد، بنابراين ممکن است برخي از محتواي مورد نظرتان منتشر نشود و در بدترين حالت، ممکن است بخشي از محتواي اصلي که در واقع مهم ترين بخش مطالب مورد نظر شماست، انتشار داده نشود.

در ابتدا، اگر با نحوه ارائه جاوا اسکريپت در گوگل آشنا نيستيد، اين ويديو مي‌تواند خلاصه بسيار مفيدي را به شما ارائه دهد. نحوه کار به اين صورت است که گوگل، صفحه را کرال يا خزش (خزنده ها ( Robots- Spider-Crawler) در اصل نرم افزارهاي تحت وبي هستند که با الگوريتم هاي هوشمند و پيچيده اي که موتورهاي جستجو براي آنها تهيه کرده اند وارد صفحات وب مي شوند . اين کرولر ها با ديدن لينک هايي که در اين صفحات مشاهده مي کنند بيکار ننشسته و به آن لينک ها ميخزند . و ممکن است باز مجددا در آن صفحات , لينک هاي ديگري باشد که به همين صورت اين خزيدن ادامه پيدا مي کند .) مي کند و آن را به بخش پردازنده براي ارائه محتواي سئو ارسال مي‌کند.

زمان نشان دادن صفحات استاتيک

Html پايدار يا استاتيک هنگامي نشان داده مي شود که لينک ها يا پيوند هاي موجود به بخش کاوشگر (Crawler) منتقل مي شوند. پردازنده، صفحه مورد نظر را به کروم منتقل مي کند و محتواي مورد نظر سئورا ارائه مي‌دهد. اين محتوا شامل محتواي منتشر شده از طريق جاوا اسکريپت است. سپس صفحه نهايي يا نتيجه پردازش ساير لينک ها يا پيوند هاي اضافي، مجددا به بخش کاوشگر منتقل مي‌شوند.

مراحل انتشار محتوا

بنابراين، در واقع دو فاز يا مرحله براي انتشار محتوايي که بر اساس جاوا اسکريپت تهيه شده است وجود دارد:
هنگامي که اختلافاتي را در انتشار محتواي مورد نظر مشاهده مي‌کنيد، ممکن است متوجه شويد که برخي از دستورالعمل ها يا کدهاي مهم گم شده اند يا اين که به مکان جديدي منتقل شده اند. در مطالعه اي که اخيراً انجام شده است، موردي مشاهده شده است که در آن تگ ربات هاي متاي سئو (قطعاتي از کد هستند که دستورالعمل هاي خزنده براي چگونگي خزيدن يا فهرست محتواي وب را ارائه مي دهند.)

در حالي که دستورالعمل فايل robots.txt به پيشنهادات رباتها براي چگونگي بررسي سئو ي صفحات وبسايت است، دستورالعمل هاي متا پيشنهادهاي بيشتري را در مورد نحوه خزيدن و فهرست محتواي يک صفحه ارائه مي دهند.) و تقريباً هزار خط پايين تر از کد اصلي و خارج از تيتر و در بخش بدنه ي محتواي مورد نظر منتقل شده است. اين اتفاق براي کسي که اهميت زيادي به انتشار محتواي خود مي دهد ممکن است بسيار ترسناک باشد.

اهميت بررسي صفحات

به همين علت، آزمايش و تست نهايي صفحات وب سايت براي افرادي که صاحب سايت هستند و براي بخش سئو بسيار مهم است تا مطمئن شويد که تمامي بخش هاي مهم محتوا به صورت مناسب و منظم ارائه شده است. متاسفانه، در حالي که به بسياري از شرکت ها طي سال هاي گذشته کمک کرده ام (از زبان نويسنده)، متاسفانه متوجه شدم که تعدادي از آن ها بهترين روش و راه براي مشاهده html ارائه شده را نمي‌دانند؛ بلکه ترجيح مي دهند که به سادگي صفحات خود را داخل نسخه فعلي کروم مشاهده کنند و محتوا را بدون ارائه جاوا اسکريپت منتشر کنند و با انجام اين کار تصور مي‌کردند که بهترين کار را انجام داده‌اند. متاسفانه، اين کار باعث ارتکاب خطا و اشتباهات زيادي مي شود. در بدترين حالت، سايت مورد نظر ممکن است با عدم ارائه و انتشار مقدار زيادي از محتواي مورد نظر مواجه شود.

بنابراين تست صفحات واقعا مهم است.

به همين دليل تصميم گرفتيم پستي در اين رابطه منتشر کنيم. در ادامه 6 روش براي مشاهده html ارائه شده در صفحات خود را مشاهده مي کنيد. تمرکز اصلي اين پست بر روي ابزارهاي اختصاصي گوگل خواهد بود، اما در کنار اين ابزارها برخي از ابزار هاي شخص ثالث را نيز مورد بحث قرار مي دهيم.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/46/





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: